Portfolio
Projektit, tutkimus ja työt
Kirjat
Tyhjä Sivu, jonka Kesäkirjallisuuskone kirjoitti
Kesäkirjallisuuskoneen avulla luotu romaani ja kuvaus prosessista, jossa tekoälymallit loivat yhdessä keskustellen kirjan. Ihmisen työpanos oli minimoitu.
Julkaisuvuosi 2025
Kuunneltavissa & luettavissa: Nextoryssa ja Storytelissä

Viisikko ja horonavirus

Poliittinen satiiri, joka sijoittuu kuvitteellisen koronaviruksen seuraajan aikakauteen. Ministeriviisikko ja koko Suomi kamppailee erilaisten väärinymmärrysten kanssa.
Julkaisuvuosi 2023
Kuunneltavissa & luettavissa: Nextoryssa ja Storytelissä
Yhteiskunnan Rakentajat
Kertomus kahdesta yhteiskuntatieteilijästä, jotka päätyvät rakentamaan yhteiskuntaa konkreettisesti vasaroiden ja kauluspaidassa lapioiden.
Julkaisuvuosi 2019
Kuunneltavissa & luettavissa: Nextoryssa ja Storytelissä

Videotuotanto/Showreel
Ohjelmistosuunnittelu
Kesäkirjallisuuskone
Kehittämäni tekoälypohjainen ratkaisu, joka kykenee tekemään kokonaisen kirjan vain muutaman lauseen perusteella. Projektin tarkoituksena on haastaa co-creation -idea sillä, kuinka tekoäly voi tehdä itsenäisesti jo kokonaisen kirjan, ja miten se haastaa kirjallisuuden kenttää. Tarkoituksena on saada kirjallisuuden toimijat aktivoitumaan uusien ihmislähtöisten ratkaisujen kehittämisessä.
Lue projektista Nextoryssa ja Storytelissä

Retkipaikka Explories -sovellus
Pääsuunnittelijana Suomen suosituimpiin kuuluvassa ulkoilu- ja retkeilysovelluksessa, joka tuo yhteen kymmeniä tuhansia paikkatietoon perustuvia tarinoita, reittejä, kohteita sekä erilaisia karttatasoja, jotka tarjoavat retkeilijälle loputtomasti tekemistä.
Lataa itsellesi: retkipaikka.app

Näyttelyt ja tapahtumat
Kauneutta outouden laaksossa

Paikka: RumArt25/Ars Pori 2025
Tekoälynäyttely, jossa tunnetut maalaukset muutettiin terminaattorimaisiksi tekoälymaalauksiksi ja von Wrightin veljesten taulut heräsivät eloon. Tavoitteena oli käsitellä rumuutta tekoälyn tekemän kautta. Muuttuuko taide rumaksi, jos se on tekoälyn muokkaamaa vai lisääkö tekoäly kerronnallisen tasonsa?
Tekoälytaidenäyttely

Paikka: SLASH! 2024
Näyttelyn keskiössä oli perinteiseen telineeseen asetettu digitaalinen taulu, joka vaihtoi sisältöä klassikkomaalauksista suomalaisiin luontomaisemiin ja esitti myös ”tekoälyuutisia”. Kävijöitä myös haastettiin arvaamaan, mikä kahdesta lähes identtisestä kuvasta oli aito valokuva ja mikä tekoälyn luoma, sekä etsimään ruudukosta ainoa oikea ihmiskasvo.
Lux Rautalampi
Työryhmän jäsen syksyisin järjestettävässä mediataidetapahtumassa, joka tuo Rautalammin museon näyttelykokonaisuuksiin liittyvät sisällöt eloon Pestuumarkkinoiden yössä. Järjestetty vuosina 2019-2025